måndag 13 maj 2013

Jag betar av ett kapitel i taget,

vare sig det är detaljer eller något större som jag ska peta i.
Det finns egentligen bara en större förändring jag ska göra, och den är jag framme vid nu.
Två personer kan inte befinna sig där de är, de måste flyttas på, men ska ändå förmedla samma känsla och säga samma saker till andra som är kvar ... och det är ungefär så komplicerat som det låter.
En skön utmaning som jag tar tag i tidigt i morgon bitti, då jag skriver som bäst. Jag kan inte jobba vidare med resten innan jag har löst den där förflyttningen.
En vecka kvar till deadline och jag är bra med som det känns just nu.

Jag längtar efter att få skriva någon på manus fem. Fyran har jag ju skrivit klart, trots redigeringsarbetet. Så jag tänker bara lite, lite, lite titta på det nu.
Hurra!

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nu har pocketupplagan av Sonjas Hemlighet kommit hit till mig, den ligger på tur. Det var så angenämt att läsa den förra så jag ser verkligen fram emot det!

Åsa Hellberg sa...

Vad kul, då hoppas jag att du gillar den också!

Kati sa...

Då har vi samma deadline! :) Och jag längtar också efter att få börja med nästa!
Heja!

Skrivarstudio ordOide' sa...

Jag är lite sent ute...har NU äntligen inhandlat Sonjas sista vilja...och WOW. Älskade den! Struntade i trädgårdsarbetet och satt bara i uterummet och hoppades på regn så att jag kunde sträckläsa den liiiite till. nu blir det till att bege sig av och köpa fortsättningen!

Miiias sa...

Åh väntar med spänning på vad detta ska bli :)

Åsa Hellberg sa...

Kati: Heja.

Skrivarstudio; vad kul att höra, tack!

Mamma Z; detta blir bra:)