torsdag 9 maj 2013

Om böcker är (tillfälligt) slut ramlar man ut från topplistor.

Poff sa Sonjas hemlighet från Adlibris topphunda och möjligtvis går Sonjas sista vilja samma väg i morgon eller under helgen eftersom den också är slut nu.

Men, de går åt och det är förstås oerhört roligt och absolut viktigast.

Jag har precis kommit hem från Arlanda. Det var hur mycket folk som helst, både i in - och utrikesterminalen.
I mitten ligger Sky city, och eftersom Starbucks har öppnat där tänkte jag mig lite internationellt kaffe när jag hade kollat det jag skulle (hurra). Det stod på skylten att de skulle öppna sju, men klockan åtta såg jag fortfarande inte en människa i lokalen. 
Just den här helgen borde ALLT öppnat klockan sju, men hela Sky city, utöver något café och möjligtvis McDonalds, var stängt fram till nio.
Så jag åkte hem. 
Utan att kunna se om det fanns Sonjaböcker kvar på pocketshop.

Eftersom jag lämnade sonen på Arlanda (han har precis landat hos flickvännen), så är jag solokvist.
Jag gillar att hänga med mig själv och idag ska jag och jag pyssla med lite ensamgrejer idag som att äta frukost efter sexton timmars fasta, redigera, sitta lite på balkongen, se en film och SOVA. 
Exakt i den ordningen.
Vi kommer att ha det jättemysigt.

Just nu ser jag Mari Jungstedt på fyran. Inför varje release får hon massor med tevetid i alla möjliga kanaler. Skickligt!

Vad gör ni?





2 kommentarer:

Shamrock sa...

Hon har ju jobbat på TV så hon ringer väl bara en gammal jobbarkompis och blir inbjuden till TV-soffan

Åsa Hellberg sa...

Haha, är det så det funkar?