lördag 18 maj 2013

KLAR.

Genomläsningen kvar, men den tar jag i morgon.
Så vad händer nu, frågar sig skrivintresserade.

Den här redigeringsomgången är den andra och mycket specifik, det vill säga min förläggare har skrivit i manuset och kommit med förslag till ändringar (andra fäster lappar eller gör notes i det digitalt. Jag har haft en redaktör som själv gjorde förändringar - istället för att föreslå dem - och det kommer jag aldrig någonsin att gå med på igen. En redaktör/förläggare/korrekturläsare ska föreslå, inte ändra någon i DITT manus.)

Jag har köpt det mesta hon har föreslagit. Så klart. Jag tror ju att ni läsare förstår allt, men hon kan mycket bättre se var jag behöver vara tydligare.

Nu kommer manuset att gå tillbaka till förläggaren och så kommer hon i sin tur att skicka det vidare till redaktören som kommer att fortsätta att peta i texten, och titta på sådant som jag och förläggaren inte har sett.
Hon kommer förstås också eventuellt att ha synpunkter på storyn om hon känner att det behövs.
Jag skulle tro att jag får tillbaka manuset om ett par veckor, för ytterligare bearbetning.

Hurra, det här blir så braaaaa!

7 kommentarer:

Kati sa...

Jag kör också slutspurten idag, härligt! Ska bli så kul att läsa din bok när den kommer ut!! :P

Fru Venus sa...

Vad roligt! :-) Och spännande...

Robert W sa...

Härligt!

Ebba Range sa...

Bra gjort!

Spader Madame sa...

Vad skoj! Härligt!

Liz Wennberg sa...

Håller på med manus jag med. Förlaget föreslog att bygga ut. Så jag har gjort det. Och har lite kvar. Men kul är det. Som satan.

Shamrock sa...

Vad kul!