onsdag 1 maj 2013

Vid frukosten pratar vi om Gran Canaria.

N är delvis uppväxt där och jag var på ön minst en gång i veckan under de åren jag flög.
Vi missade varandra med några år, och träffades först 1987 i Stockholm, men delar ändå många minnesbilder.

Bland annat den här från Beach Club i San Augustin, där flygvärdinnorna låg på rad i bikinis och viftade med välmanikyrerade naglar att fler drinkar skulle serveras.
På den tiden hann man med sådana extravaganser, eftersom man många gånger låg kvar i flera nätter.
Idag åker man och vänder.

Och på tal om åka och en vända, så ska jag möjligtvis krypa upp bak på den där motorcykeln idag.
Om jag törs.
Har inte riktigt bestämt mig än.



Bild lånad från Destination.se

12 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har varit på Kanarieöarna två gånger. Kan absolut tänka mig att åka dit och bara sola igen. Vifta med välmanikyrerade naglar skulle jag också kunna tänka mig.

Åsa Hellberg sa...

JA, jag vill också åka tillbaka, det vore buskul att se hur ön ser ut idag.

Anonym sa...

Det är en skön känsla att åka motorcykel - luta dig bara mot hans rygg och följ honom så blir det bra.
Lite avvundsjuk - men inte missundsam
Lycka till!
Sanna

Snäckskalsdalen. sa...

Inte vända sig om och se tillbaka och inte åka tillbaka heller, se framåt! Säger kloka jag.
Oh, motorcykel, nej, usch, men det är nog häftigt! Håll i dig ordentligt.
Kram

Kati sa...

Ååååhhh... får sån längtabort-ångest när jag ser den där bilden från hotellpoolen så det är nåt grymt.
vad kul att ni träffades redan -87! :)

Hanna Lans sa...

Just det där hotellet firade jag nyår på för 2,5 år sedan. :)

Ebba Range sa...

GC blev målet för min allra första charterresa - det var -71. På den tiden gick resorna bara till Las Palmas ... inga hotellkomplex fanns på södra sidan då.
När jag flög ner visste jag inte säkert om jag hade en bebis i magen ... men det förstod jag efter en vecka där. Ja, bebisen har blivit 40 nu och under en del av hans år hade han motorcykel ... men förståndigt nog sålde han den när han fick en egen son ... Skönt tyckte ju mamman i mig förstås.
Jag såg i inlägget du gjort senare här, att du och N överlevt turen - då blev jag såå glad!

Åsa Hellberg sa...

Tack, det gick bra!

Åsa Hellberg sa...

Han kör väldigt försiktigt, jag hade inte åkt med om det var en hetsporre.

Åsa Hellberg sa...

Jag vet! Japp, gamla bekanta.

Åsa Hellberg sa...

Men vad kul! Jag har aldrig bott där, bara solat vid poolen.

Åsa Hellberg sa...

Vi tuffar fram försiktigt. N har kört i ungefär 40 år, så han är trygg bakom styret.