söndag 26 maj 2013

På söder dricker vi kaffe och pratar om tvättbjörnar som har setts i Sverige.

Eftersom en dator står på köksbordet tar vi genast reda på mer.
You´ve gotta love google.
Tänk vad mycket man kan lära sig.
Och slå vad om (om man är sån, och det kan ju hända att man är om än inte en söndagsmorgon.)

Annars: Grattis till min mamma idag.
Och grattis till mig. Vid tolv tänker jag påminna sonen. Det är betydligt bättre än att tjura för att han har glömt bort.
Om man en gång har lärt sig konsten att be om det man behöver så är det väldigt okomplicerat och dramafritt, för oftast får man ju faktiskt den där kramen, grattiset eller komplimangen som är precis lika mycket värd även om man har bett om den. 
Om vi hajjade att andra inte är tankeläsare skulle mycket gott hända i våra relationer.

Det var dagens tips från en pensionerad coach.

Söndag.
Bra dag tycker jag.
Det var bra igår också.
I love Bokia i Farsta.




3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag är inte så mycket för att tjura, så jag håller med! För övrigt är google det bästa som hänt en kunskapstörstande tant i Sumpan.

Robert W sa...

Tvättbjörnar ja. Men jag är mest orolig för alla dessa vildsvin som det blir allt fler av i trakten!

Singelmamman sa...

Tjura är tråkigt. Jag talade om vad jag ville ha, frukost med gott bröd och kanelbulle. Och det fick jag!