onsdag 8 maj 2013

Om man skriver som jag,

det vill säga oerhört tajt och utan större utsvävningar, så får det stor inverkan när man redigerar och lägger till text.
Det är en utmaning, eftersom min text redan är oerhört strukturerad och inte ett dugg anpassad för fler ord och bokstäver.

I am all about rythm och när jag får till den, med de tillagda orden, blir jag på gott humör.
Det blir bra det här. Riktigt bra.

Ett samarbete med någon; förläggare, lektör, redaktör, ärlig vän eller kärlek, gör manuset bättre. Betydligt bättre.
Det kan vara bra att komma ihåg.

Nu vila.
Är helt slut.
Hörs senare.


2 kommentarer:

Kati sa...

Jag skriver också ganska tajt och när man plötsligt ombeds lägga in något blir det svårt, för mening följer på mening och man kan inte alltid bara stoppa dit information mitt i utan att det låter konstigt. problematiskt. Är där jag med just nu.

Madlar sa...

Vad flitig du är! Kanske unna dig lite annan aktivitet på långhelgen?