måndag 20 maj 2013

Sonen vill absolut inte ha öppet hus när han tar studenten,

utan bara vara med sin lilla familj innan han drar ut på stan med sina vänner.
Familjen består av totalt nio och en halv vuxna (halvan är elva) plus tre pluttar:
Tre plus tre plutt kommer resande från västkusten,
en flyger in från Mallorca,
två tar bilen från Bålsta,
två åker tunnelbana från Söder
och så vi två Hellbergare, som redan är i Farsta.

Det börjar närma sig och har därför funderat på vad jag ska bjuda sällskapet på.
Igår tog vi ett beslut, sonen och jag.
Vi grillar.
Herregud, vad bra. 
Och gott.
En massa grönsaker, svenska flaggor, potatisar, kramdjur, såser, studentmössor och tårta på det så kommer nog de flesta att bli nöjda, även de små.

7 kommentarer:

Sus sa...

Perfekt!

Vi kör smörgåstårta på själv dagen och Italiensk buffé dagen efter. Då har vi 30-talet gäster men maten fixar en cateringfirma =)

Åsa Hellberg sa...

Topp!

Singelmamman sa...

Men ni grillar väl inte kramdjuren? Min son vill inte heller ha så stort spektakel, men han funderar på att dra ihop några från klassen som inte själva har någon avslutning. Vi ska vara hos hans pappa, och det lär nog grillas även där.

Anneli Stålberg sa...

Det låter mysigt!

Åsa Hellberg sa...

Kramdjuren slipper grillen, helt rätt:)

Åsa Hellberg sa...

Ja, det ska bli mysigt att alla kommer hit. Många reser ju långt.

Anonym sa...

Jag tycker det låter så bra så jag nästan vill våldgästa :)
Jag hoppas ni (och speciellt studenten) får en riktigt fin stund och dag.
Grattis till avslutad gymnasiegång!
Sanna