fredag 31 maj 2013

Jag tror att jag har tryckt på paus i min viktnedgång.

För tillfället är jag inte motiverad nog. För mycket glass, för mycket gott. Häromdagen åt jag till och med pasta, herregud.
Mitt fokus måste därför ligga på att behålla nedgången, alltså är jag matsnäll under veckorna och sockrig under helgerna tills motivationen återkommer.
Till exempel när jag tar fram min favoritbikini.
Förra sommaren var det inga problem av flera skäl: dels hade jag inte hunnit gå upp så mycket och sedan var det en beddröööövlig sommar i min förort.

Jag har inte en aning om när den där bikinin kan komma fram i år. Någon semesterresa är det inte tal om i den här luspanka familjen, så jag skulle tro att det i så fall blir på stranden här hemma hos mig.
Eller om jag får ihop en liten signeringsturné.
Min gamla hemort är preliminärbokad, och jag skulle gärna vilja kombinera det med andra ställen. Vi får se hur det blir; jag har ju faktiskt en bok att redigera och en att skriva. Den förstnämnda ska vara klar i augusti och den andra i september.

Jag fortsätter äta glass så får vi se hur det blir med allt annat.


2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Bra, fint! Hur mycket viktnedgång behöver man egentligen? Glass är för gott!

Åsa Hellberg sa...

Lagom tror jag.