fredag 31 maj 2013

We have a redigeringsplan.

Om en och en halv vecka får jag tillbaka manuset med kommentarer och det ska jag jobba med fram till midsommar. Sedan sommaruppehåll och så något/några manusvarv till i augusti, sedan är vi klara.
Det betyder att jag kommer att kunna jobba med manus fem i sommar. Det betyder i sin tur att jag möjligtvis kan hålla min (egen) deadline för femman i september som jag har tänkt (det kommer inte att vara aktuellt för utgivning förrän 2015).

Så vad ska jag göra då?
En ny roman för utgivning 2016?
Skriva en ungdomsroman? Jag vet att mitt språk fungerar för det, men skulle jag kunna?
Det återstår att fundera på i slutet av året.
Fram tills dess verkar jag vara hyfsat busy.

8 kommentarer:

Kati sa...

ja det låter som en plan. :) Heja! Ser fram emot fyran!

Åsa Hellberg sa...

Jag med!:)

Hanna Lans sa...

Det låter riktigt riktigt trevligt alltihop!!

Spader Madame sa...

Ungdomsroman låter väl trevligt?

Edgrenskan sa...

Här har du en som kommer ut med ungdomsroman nästa år. Det är toppen att skriva. Hör av dig om du undrar något:)

Andra intryck sa...

Haha, hyfsat busy var orden! Det är bra, vill ha fler böcker att läsa!

Nina sa...

Ungdomsroman alltså?
Ja, det är ju min favvotyp av ok.

Anneli Stålberg sa...

Det låter riktigt härligt! Jag ser fram emot att läsa.