torsdag 9 maj 2013

Min lille Misse har fått en klo in i trampdynan.

Och det är mitt fel som inte har klippt dem regelbundet.
Han verkar inte ha ont alls, men jag har sett blodfläckar vid ett par tillfällen och idag kollade jag hans tassar.

Vill ni veta hur samvete känns, hur det sliter inombords?
Inte minst för att jag måste ta honom till en veterinär, putta in honom i den förhatliga transportburen och in i bilen för att köra tvärs över gatan där de förhoppningsvis tar emot honom i morgon.
Det är andra besöket på hela Misses livstid. Vid det första och enda kastrerades han. Och så tog man bort tandsten (som en kattunge inte bör ha).
Jag hade bara gett honom mjukt foder för att jag tyckte att det verkade väldigt besvärligt att tugga det hårda ...
Allt är mitt fel. Jag är en kass matte.

Vi kan väl säga att fjäsknivån kommer att vara hög resten av den här dagen.

6 kommentarer:

Sus sa...

Äsch då, du är ingen dålig matte!

Förresten, vet du att du kan göra pop-upfönster på kommentarerna istället? Kolla hur det blir hos mig så förstår du =)

Sus sa...

Titta vad bra!

Ebba Range sa...

Som djurägare tar man alltid på sig skulden även om det inte är nödvändigt.
Det blir bra med klorna sedan ska du se.
Igår klippte jag klorna på en tass på vovven - bara tre kvar.

Åsa Hellberg sa...

I morgon blir det veterinär och sedan måste jag hålla efter bättre.

Fru Venus sa...

Vad jag sett har din kisse det väldigt bra, det där är sådant som händer.

Anonym sa...

Jag kan se en misse som njuter av allt fjäsk för missar njuter av sådant och blir lite stroppiga ofta också men de är så söta när de är det.
Hur mår han och tassen idag?
Sanna