tisdag 21 maj 2013

Min förläggare och jag kom överens om att jag ska leverera

efter lunch idag, så nu tar jag tag i de sista sidorna av "En liten värld" (som man för övrigt inte vet vad den kommer att heta när den väl når hyllorna. Sonjas sista vilja fick sin nya titel precis innan tryck, för att passa bättre till de fina champagneglasen. I Sonjas hemlighet ändrade vi presidentens namn också precis innan tryck, när en verklig svensk kvinna gick ut med sin relation till den verklige mannen som jag från början lånat till romanen.)

Nästa bok, den vars manus jag bara har påbörjat, har än så länge ett kvinnonamn. Bara för att det är så snyggt. Jag behöver inte fundera på en annan titel än på ett tag. Den kommer nog inte ut förrän 2015.

För dagen behöver vi en lässtuga.
Den kommer här!



6 kommentarer:

cyndi sa...

Hm.
Fint.
Lässtuga ja.
Hur ser du skillnad på läs- och skrivstugor?
Står det i beskrivningen ;-)

Undrar hårt arbetande översättare med skogsutsikt (som plötsligt kändes så...skogig liksom)

Ebba Range sa...

Spännande det där med titel ... undrar så vad det blir.

Det där stället på Mallis ... vet jag inte var det ligger men det gör väl inget - ska ju bara vara där under dagen.

Åsa Hellberg sa...

Det ÄR ingen skillnad, det är bara användningsområdet som skiljer sig!

Kati sa...

Och jag som tyckte "en liten värld" var en spännande titel. *besviken* ;)

Åsa Hellberg sa...

Ja, och så blir det förstås om vi inte kommer på någon ÄNNU bättre. Inget är klart innan en bok går i tryck.

Kati sa...

jaaa, vad bra! Håller tummarna!