lördag 27 oktober 2012

Åh, vad roligt.

Tänk att vinna, som mannen på fyran just gjorde, 100 000 i månaden i tio år.
Alternativet är i mitt fall att tjäna lika mycket på mina böcker.
För ögonblicket tjänar jag inte ett öre trots att det mer eller mindre är det enda jag jobbar med. Utbetalningar för eventuella överskott kommer i september nästa år, så en trissvinst hade suttit fint, faktiskt.

Och på ta om jobb då, så åker jag till Göteborg om några timmar.
I morgon ska jag prata om mina böcker från morgon till kväll.
Och NU kom jag på att jag inte har målat naglarna.
Satan!

6 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ska du signera böcker någonstans i Gbg så att man kan komma och köpa ett eget signerat ex?

Åsa Hellberg sa...

Nej, det är bokpresentationer för handlare, bokhandelspersonal, bibliotikarer etc.
Nästa gång! :)

Sus sa...

Märkligt det där. Får förlaget inkomsterna för böckerna nu och blir det över får du en slant?

Vi började genast planera vad vi skulle göra med 12 miljoner. Vi kom på att de skulle inte bli några problem att ha kul i alla fall =)

Ha en fin resa till Bästkusten.

Singelmamman sa...

Det är inte direkt lätt att leva på förtjänsten av sina böcker, inser jag. Att vinna så mycket pengar skulle vara underbart!

Åsa Hellberg sa...

Jag tror inte att förlaget får betalt förrän man faktiskt ser vad som har gått ut ifrån butik. Handeln har rätt att returnera det som inte säljs.

Åsa Hellberg sa...

Visst skulle det!