söndag 7 oktober 2012

Nu har jag handgnott varenda kakelplatta och

är tokslut. Man blir det av att stå med armarna i vädret på en Ikeastol vars muttrar inte har blivit åtdragna på ett tag.
Men plattorna och kranen blänker som på ett hotellrum och det är ju bra.
Jag har god lust att införa duschförbud.
Herregud, förr i tiden duschade man inte.
 Det gick bra ändå.













Jag får se hur jag gör när jag har gnott klart resten.
Det kan hända att jag rekommenderar toaletten i tvättstugan två trappor ned.

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ja, det är väl det minsta man kan begära när man städat ordentligt. Att folk inte rör något, alltså.

Tur att man inte städar så himla ofta.

Ebba Range sa...

Jag vill också ha en Åsa som gnor!

Kati sa...

Hahaha, själv har jag infört plastbestick, pappersmuggar och tallrikar för att inte behöva diska så himla ofta. Man får helt enkelt vidta de åtgärder som behövs. För inte kan man begära att en författare ska slösa värdefull tid på sånt som disk och städ? :D

Anonym sa...

Det är ändå väldigt trevlig att komma in och duscha när det är så där fint!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Precis!

Åsa Hellberg sa...

Jag med!

Åsa Hellberg sa...

man kanske skulle försäkra händerna?

Åsa Hellberg sa...

Ja, och det är väl det som gör att man överhuvudtaget håller på med städning när solen skiner och en promenad vore nyttigare.

Snäckskalsdalen. sa...

Jättefint. Vissa saker förstår inte jag, varför blir det så att man måste städa och gno i badrum och duschrum, där tvättar man ju med en massa olika medel hela tiden.....jag förundras över detta när jag stiger in i mitt eget....men fint har du gjort det!

Åsa Hellberg sa...

Ja, precis!

Kati sa...

Ja! JLo försäkrade ju sin rumpa! Och den är inte ens ett arbetsverktyg. Eller förresten, är man latinosångerska är säkert rumpvickningar lika viktigt som rösten... :)

Kati sa...

Du får börja bli en sådan där nitisk typ som ett ex jag hade (i Milano). Han hade en väldigt fin duschkabin med glasväggar och varje gång någon duschat torkade han den torr med en handduk, för att slippa vattenfläckar på glaset!!! Nej, jag skämtar inte. Han var väldigt stolt över sin nyrenoverade lägenhet. Undrar om han gör så fortfarande?