tisdag 30 oktober 2012

Min katt,

vi kan kalla honom Misse, tycker att balkongen är en trevlig plats att vara på. När det är varmt alltså. Vad han inte förstår är att balkongdörren är stängd för att det INTE är varmt, så fem gånger om dagen måste jag öppna den för att han själv ska kunna trippa ut och inspektera.
Det tar exakt fem sekunder.

Just nu sitter han här bredvid och tjurar för något, och inte är det balkongvädret för det är uppenbart hur snabbt han glömmer att vi har bytt årstid.
Nej, det är ett allmänt, ljudligt, missnöje och att roa sig själv är tydligen inte att tänka på.
Det är JAG som ska dingla med leksaker och klia under hakan, och detta precis när jag har öppnat mitt dokument.

Tjurig katt.


13 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, den minen känner jag igen!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är upprört i kattlägret.

Ebba Range sa...

Det är klart att det är du som ska vara lekledare - har det likadant här med valpen.
Men sedan ett par veckor "får jag" äta frukost vid ett öppnat dokument ... framgång på hög nivå ... vovven är då mutad med ett jättetuggben.

Fru Venus sa...

Väldigt fin och lite småsur katt :-)
Känner igen minen och balkongtittandet. Är han inte nöjd med ett par urbrunna värmeljus på golvet? ;-)

Shamrock sa...

Han kanske börjar bli lite senil eftersom närminnet sviker... ;)

Singelmamman sa...

Hahaha! Du är rolig du Shamrock!

Åsa Hellberg sa...

Nä ...

Åsa Hellberg sa...

Ha, han kommer minsann ihåg annat, som hur mina fötter känns att bita i när de råkar sticka ut från täcket. Det är inte direkt senilt.

Anneli Stålberg sa...

De kan vara väldigt envisa och bestämda när de vill och önskar något :)

Åsa Hellberg sa...

Verkligen!

Izabella sa...

En blick säger mer än tusen ord? :-)

Åsa Hellberg sa...

Så är det verkligen.

Miiias sa...

Har en här hemma som beter sig likadant, dessa katter ;)