måndag 29 oktober 2012

Lillasyster är här.














I alla fall hos mig.
Hon finns i butik från sjunde november.

Göteborg var förstås trevligt.
Bokhandlare och bibliotekspersonal vandrade runt bland förlagens utställningar. De allra flesta kände till Sonjaböckerna. Och de var positiva. Sådär jättepositiva. Log och kallade det en "riktig snackis." *Hellberg smackar förtjust*.

Nu kan det hända att det pratades om andra böcker när man hade pratat klart om mina.
Lasse Åberg, Anna Fredriksson, Sofi Sarenbrant, Cecilia Gyllenhammar, Christer i P3, Lena Ebervall, Per E Samuelson och annat fint folk var också där och pratade om sina alster.

Och så min första förläggare. Hans-Olov Öberg från Kalla Kulor.
Han hade bordet bredvid oss, vilket förstås var jättetrevligt eftersom vi inte har setts på evigheter.
Innan vi skildes åt hade han fått min "snackis" och jag hans två senaste:



Jag VET att hans språk glider som en räkmacka och därför ska jag med glädje sätta tänderna i den första, djävulens tonsteg, snarast möjligt.

Här är det höstlov. Sonen sover välförtjänt.
Jag ska skriva.
På lite ditt och datt.
Härifrån.










6 kommentarer:

Simona sa...

Grattis till nedkomsten.
Finfin ser hon ut!
Vad kul med så många positiva omdömen, förstår att det värmer ditt författarhjärta!

Kramiz

(eeuw, klarar knappt av att skriva det...)

Åsa Hellberg sa...

Hahaha, tack.

Fru Venus sa...

Kul!
Jag har gett upp hoppet om Sonja nr 2 i våra bokhandlar och beställt den från Adlibris!

Åsa Hellberg sa...

Märkligt! De kanske inte vill ta in den?

Andra intryck sa...

Jag började läsa Sonjas sista vilja igår och är fast! Längtar hem så att jag kan fortsätta läsa.

Åsa Hellberg sa...

vad kul!!