tisdag 23 oktober 2012

Pugh Rogerfeldt.


Det var då,det
Nu, typ.

Det ska bli ett sant nöje att se honom i "Så mycket bättre." Tyvärr går hela programidén ut på att andra artister ska sjunga hans låter och det är onekligen lite synd. Jag vet inte riktigt om jag klarar att Sylvia Vrethammar gör Dingalingalena.


(För er födda senare än 1970 kan jag berätta att Pugh var en ungdomsidol och Sylvia. Tja. Hon sjöng lite nasalt. Bossa nova. Och låg på svensktoppen på den tiden man bara fick vara med om man sjöng på svenska så det gjorde hon. Och så blev hon bara snyggare och snyggare ju fler år hon fyllde.)


Nu, i alla fall mer nyss.




2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Det där hade jag ingen aning om - att Pugh ... här har jag varit in på You Tube under en stor del av kvällen utan att veta.
Han var min idol (är fortfarande) när jag var riktigt ung - det var ju en stund sedan.
Längre fram lär du få veta varför jag var inne på You Tube ... Ser fram mot programmet!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det ska blir roligt att återse honom.