lördag 13 oktober 2012

Att kan man känna lycka av rena persienner

och fönster visste inte jag.
Det kan vara bra att komma ihåg.

Så mycket skrivstuga är det inte här idag. Jag fick lust att ta tag i hemmet och då är det bäst att göra det, för är det något som går över fort så är det just det.
Just nu väntar jag på lust att tvätta golv.
När det gäller att få lust till städning så är den här sidan suverän.
Allt är väldigt rent och fint där.

Så länge läser jag Marian Keys nya "Hemligheten på Mercy Close."
Jag är lite brydd över inledningen, kommer inte ihåg att hon skruvade varje mening i de tidigare böckerna jag läst (och älskat). För mycket skruverier - och med det menar jag lustigheter - är inte min grej, i alla fall inte längre.
Nu vill jag verkligen gilla den här och har bara läst lite än så länge, så jag fortsätter med stora förväntningar.

Lördag.
Vad säger vi?
Bra va?




4 kommentarer:

Agneta sa...

Lördag är good shit!

Hur är det, får man sno/låna uttryck och bra ord från författare? Jag gillade ett ord i din bok som jag tycker kommer till användning på ett ställe i min text. Får jag lov att sno det från dig? Eller låna....

Åsa Hellberg sa...

Ja, såklart. Vilket ord, vilket ord???

Agneta sa...

Tack! :) Djupnar ...

Åsa Hellberg sa...

Jag måste medge en sak. Det är inte jag som har hittat på det ordet:)