fredag 12 oktober 2012

Vaknade av en bedövande värk i svanskotsområdet.

Men så fort jag la mig på sidan gick det som vanlig över.
Min lilla rumpa. Jag undrar vad jag ska göra med den?
Utöver att faktiskt lägga upp den på ett läkarbord (hu) funderar jag på om någon kanske vill byta soffa med mig? Få en stor härlig, djup, 3.30 bred helafamiljensoffa,








och ge mig en vanlig Ikeasoffa som skulle passa mitt underreda betydligt bättre.

















Just nu struntar jag i ont. Jag har ett manus att färdigställa.
Kan jag tänka mig hit kan jag också tänka bort svansen.









9 kommentarer:

Agneta sa...

Ont i svanskotan är inte kul! Det hade jag när jag var gravid. Slog svanskotan illa när jag var liten och det var nog det som kom tillbaka.

Sofforna på bilderna ovan har jag! Fast i andra färger. Älskar Ektorp - tycker den är både snygg och skön. Vill helst byta ut även divansoffan mot ett par Ektorp...

Spader Madame sa...

Alltså. Det här med att ha ont. Ska det verkligen vara så? Ta en tur till doktorn, tycker jag. Ha en fin skrivardag!

Kati sa...

Ajj, stackars dig. Hoppas du får en fin fredag i din skrivarstuga iaf. :)

Anonym sa...

Du kanske har tänkt på det själv men jag säger det ändå; lägg två kuddar tätt bredvid varandra, på längden med kortsidorna innåt mot ryggstödet, och sätt dig så du har kanterna som "sitter ihop" mitt vid svanskotorna- så du har en skinka på varje kudde (vet inte om jag gör mig begriplig)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Fullt begripligt! jag har testat allt möjligt, det bästa är att inte sitta för långa stunder alternativt helt upprätt.



Anonym sa...

Jag pillar din soffa men förstår att du får ont av att sitta för länge i den.

Åsa Hellberg sa...

Ja, den är inte lämplig om man har ont i svanskotan, men annars är den underbar.

Kia sa...

Ett besök hos naprapaten kanske kunde vara nåt?

Åsa Hellberg sa...

Nej, det är inte det som är felet, inget som ligger fel. Jag är född med en deformerad svanskota som inte är så mycket att göra åt .. utöver operation. Bläh.