söndag 14 oktober 2012

Söndag.

I natt har jag drömt om djur som kom in i vår lägenhet. Det första kom tillsammans med en galen man så de åkte båda ut tillsammans. Det andra stod utanför balkongdörren och det tredje kan jag fortfarande känna i mina händer. Det var en sköldpadda utan sköld. Den hade en virkad hud och såg väldigt leksakig ut tills jag lyfte den och kände kroppen under virkningen.
Jag vaknade när jag höll den i mina händer.
Sedan gick jag jag och vägde mig.
All time high om jag räknar bort mina 18 extrakilon när jag var gravid.


Min ämnesomsättning har fortfarande inte fått någon fart efter nikontinstoppet i april och kanske aldrig kommer att få det heller.
För tillfället känns det som om jag skulle gå upp i vikt om jag så bara drack vatten.

Jaja, världsliga problem.
Människor dör av svält och här sitter jag och skriver trevliga böcker.
Jag är en lyckost och det glömmer jag ibland.

Idag fantiserar jag mig hit för att de sista bilderna till och med mig får att vilja bada.
Det är skrivläge i Farsta men efter det är det okej att simma lite.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jösses, jag skulle inte få något skrivet, skulle simma hela tiden! :-)

Singelmamman sa...

All time high är inte kul. Själv blev jag skjuten i min drömm i natt. Och överlevde. Lycka till med skrivandet idag.

Åsa Hellberg sa...

ja, det är väl risken.

Åsa Hellberg sa...

Åh, vilken tur! Och tack.