fredag 26 oktober 2012

Sista höstlovet.

Det börjar mycket långsamt sjunka in att allt, precis allt, är det sista det här läsåret.
Sen är han stor.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det.
Det känns som om det blir ett vemodigt sista gymnasieår.
Jag är också tolv skolår äldre än när vi började i sexårs - tretton i juni när allt är klart.

Jag kan berätta att det märks.
Svettattacker, nya magar och sentimentalitet står numera på schemat.
Dessutom är jag en centimeter kortare.
Mellan er och mig, det är inte ett dugg lattjolajban att ta studenten.


7 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Men du ... Hur läcker är inte du på en femtiogradig skala? Fast det där med svettningarna känner jag igen. Måste ha köldgrader i sovrummet för att inte behöva byta lakan varje morgon.

Anonym sa...

Hahaha, läste du mitt inlägg om hur det går utför efter 40? ;)

Åsa Hellberg sa...

Jag ÄR inte läcker. Jag läcker. Hahahahahahaha

Åsa Hellberg sa...

jag vet inte, måste kolla. Och 40! hahahaha. Vänta du tio år får du se.

MalinC sa...

Fniss, fniss.

Åsa Hellberg sa...

Vänta du bara, MalinC.

Snäckskalsdalen. sa...

Always look on the bright side of life.....huhhuhhhuuuuu.....men visst är det lite kul! Och vi är med i alla fall, alternativet hade varit sämre. Kramar