tisdag 9 oktober 2012

God morgon.

Den här natten har snön fallit över Farsta.
Och det är helt och hållet SMHIs fel.
Eller SVTs text-tv. "Snö eller regn" stod det på sid 406 där prognosen för Svealand finns, precis innan jag la mig i går kväll.

Jag tar prognoser på allvar och i min värld så skriver man inte fel på en text-tv sida. Nu känns det som om jag måste lära mig någonting nytt och det vill jag inte. Jag vill kunna lita på det som står på min tv.

Egentligen borde jag kanske vara tacksam. Jag vill inte ha snö.
Jag vill ha ett rosa hus vid Medelhavet.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Visserligen är snö vitt och vackert men den behöver väl inte komma riktigt än. Här nere har vi dock klarat oss ifrån den hitintills.

Åsa Hellberg sa...

Ja, nu hade jag ju bara en dröm tack och lov!!!

Spader Madame sa...

Inte snö ännu. TACK!

Åsa Hellberg sa...

var så god!

Anonym sa...

Hahaha! Och det gick jag på och talade till med om för besiktningsmannen som kom på besök här idag. (Kan inte sluta skratta, hahahaha... )

Anneli Stålberg sa...

Rosa hus vid Medelhavet är 100 000 tusen gånger bättre! Minst!