söndag 14 oktober 2012

Svar på en underbar kommentar:

"Kommer det fler böcker om Sonja och hennes vänninor och i så fall när?
Den första var bra, men den senaste var makalös! Så jag hoppas verkligen på fler!"

Först. 
Tusen tack, anonym!

Så här är det.
Mitt förlag, Bra Böcker, lägger ned sin verksamhet så till vida att man inte kommer att ge ut fler titlar, annat än det man redan har avtalat. 
Det betyder för min del att jag inte kommer ut med fler böcker på det förlaget - utöver pocket/ljudbok/e-bok som tillhör Sonjas sista vilja/Sonjas hemlighet.

Alltså kommer jag att behöva ett nytt förlag och det är tveksamt om ett sådant vill ge ut en tredje del om Sonja, hur framgångsrika de två första än är/blir.
Därför skriver jag på en helt annan romantiskt komedi med nya, förhoppningsvis sköna, karaktärer, och så få vi se om något förlag vill ha den.

Igen. Tack!




15 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vad synd med Bra böcker :-(
Fin kommentar :-)

Åsa Hellberg sa...

Ja på båda!

Anonym sa...

Är det verkligen så illa att inget annat förlag kan tänka sig att ge ut en tredje? Din första säljer ju som smör och den andra får så fint beröm att den borde gå samma väg. Ett förlag borde ju ha ett vinstintresse för att en tredje bok kan ge pengar i kassan den också.
Du kanske skulle prova med att ge ut den själv? Då går det mesta av vinsten till dig. För vinst blir det inte bara till dig utan även för oss som älskar att läsa om Rebecka, Susanne och Maggan :).

Hanna Lans sa...

WTF? Lägger de ner? Klart ett annat förlag måste ta sig an Sonja och dig!

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag skulle aldrig ge ut själv, det är inte min grej alls.
Och vi får väl se hur det går med Sonja3. Det är inte vad jag skriver på just nu i alla fall.

Åsa Hellberg sa...

Ja, mig kanske, men troligtvis inte Sonja.

Anonym sa...

Så trist!! Men, jag är säker på att du hittar ett annat förlag. kram!

Åsa Hellberg sa...

Tack, Karina!

Annika Estassy sa...

Jag önskar att jag vore bokförläggare ...

Åsa Hellberg sa...

haha, jag med!

Andra intryck sa...

Nej vad trist... Har fått hem Sonjas sista vilja så nu ska jag bara bli klar med boken jag läser innan jag ger mig på den! Tror den kommer passa perfekt i soffan en höstig dag =)

Åsa Hellberg sa...

Hoppas det!

Anneli Stålberg sa...

Men vad tråkigt! Men man vet aldrig vad som händer i framtiden, jag hoppas i alla fall få läsa nummer tre någon gång. I övrigt önskar jag dig lycka till med ny bok och nytt förlag!

Ebba Range sa...

Vilken långnäsa va? No Fun!
Önskar dig all framgång med den nya komedin och trean någon annanstans - såklart!

Unknown sa...

Vad du är produktiv!