tisdag 30 oktober 2012

Ett vindstrippat träd.




































Förgäves letar jag efter fågelboet som byggdes så ivrigt i våras innan trädet grönskade som mest och inget längre gick att se.

Kan det ha fallit till marken?
Demolerade fåglarna det innan de lämnade?

Och undrar ni vilka fina pippiar jag pratar om så vet jag fortfarande inte vad de heter. Ett tag trodde jag att det var duvor, men det var fel.
Nu tror jag på någon form av trast.

I vilket slags träd de satt?
Skojar ni?
Det hade löv innan gårdagens blåst, om det är någon ledtråd.


6 kommentarer:

Agneta sa...

Fåglar är bra på att bygga sina bon alltså! Jag ser ett par fågelbon i träden där jag bor och förundras över att de inte blåser ner! Det har ju varit några rejäla stormar de senaste åren, men bona sitter kvar.
Undrar var dina pippisars bo tagit vägen?

Åsa Hellberg sa...

Ja, det undrar jag också.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag ser en elegant vit negligé......inga fågelbon....Här har också löven farit iväg. Kram

Åsa Hellberg sa...

Moahaha, det är mitt bidrag till Halloween.

Ebba Range sa...

Pippiarna kanske har hyrt något i andrahand - det lär vara nödvändigt ibland.

Det där trädet känner jag igen (vuxit till sig) - bodde 200 m därifrån för en del år sedan ...

Åsa Hellberg sa...

Ja, kanske det, Ebba.