torsdag 4 februari 2010

Den enda relation

jag är helt säker på att jag ska ha resten av mitt liv är den till mig själv, så min tanke är att det är lika bra att se till att den är bra.
Det är faktiskt inte så dumt att vara sin bästa vän och behandla sig själv med varma händer och förlåtande tankar.

Idag ska jag och jag ägna oss åt utvecklingsarbete som fakturering, bokföring och annat upplyftande.
När jag säger "fy vad trist" säger jag "kom igen, du fixar det här, jag bjuder på en bulle när du är klar".
Redan där känns det mycket bättre faktiskt.

Nu kör jag och jag igång.

6 kommentarer:

Cattis sa...

Låter som finfint tänkande, synd att inte jag kan belöna mig med en bulle. Jag belönar mig med lite nytt fint garn när jag varit duktig. :)

Ha en bra dag

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Cattis!

Kram Åsa

Anonym sa...

Det var en person som sa en gång till mig: "kan jag inte vara trogen mot mig själv - kan jag förmodligen inte vara det mot någon annan heller".
I ordet trogen ingår så mycket och det är lika viktigt mot mig själv som mot andra.
Det känns skönt att jag har insett att jag faktiskt har rätt att vara trogen mot mig själv - och dessutom är skyldig mig själv det...
Kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; det är dessutom trevligt sällskap:)

Anonym sa...

ja.. så är det ju. Vad skönt det är, när man insett det, och dessutom äntligen lärt sig att älska sig själv. Alla relationer kräver ju en del jobb förstås, och så kan dom ha lite upp å nergångar. Men det är ju okej det med. Vilar i nuet idag, och trivs med friden i att inte kriga med mig själv, tiden eller kroppen= lycka. Tänkvärda ord också, Sanna! Kram till alla som vill. /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Kram till dig Lizzie!