lördag 20 februari 2010

Här luktar det mat minsann

och jag är inte i närheten av köket.
Visst är det lyxigt?

Jag rensade mitt badrumsskåp idag, jag har ett under handfatet.
Det troliga är att det inte har blivit rensat sedan jag flyttade hit för tre år sedan.
Eftersom det sitter långt ned är det liksom inte mitt framför näsan om ni förstår vad jag menar, och när jag hukar mig ned ser jag inte hur det ser ut längst in.

Idag såg jag det, och det var värst vad många nagellack jag har som inte visste om.
Uppenbarligen hade jag ägnat mig åt fransk manikyr vid något tillfälle, det var ju bra att veta.
Troligtvis gjorde jag ett försök, för flaskorna var nästan fulla... och torra.
Annat kul var diverse salvor (varför?), kirurgtejp, bamseplåster, nagelfilar (som jag har letat), diverse engångshyvlar och en oöppnad förpackning med tandkräm.
Mindre kul var alla tomma förpackningar som uppenbarligen inte hade slängts när de var tömda.
Jag vet inte hur jag har tänkt när jag har lagt tillbaka dem i skåpet.
Bra att ha?

Nu är de i alla fall borta, och jag inser att jag har ett riktigt stort och fint skåp att fylla på med nya deos, parfymer, hårvax (inte mitt), hårvax (fortfarande inte mitt) och hårvax (men snälla rara!).

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Det gamla ut och det nya in :) Det är bra för själen.
/Anneli

Åsa Hellberg sa...

Ja, det känns skönt.

Kram Åsa

Anonym sa...

Spännande att se vad underliga saker det kan komma fram när man röjer i skrymslen och vrår... :)

Åsa Hellberg sa...

Jamen visst är det:)