torsdag 4 februari 2010

Så här går det till på radio per telefon

Först ringer någon - i det här fallet Sonja - och frågar om man vill vara med. Därefter pratar man lite om ämnet och om de frågeställningar som kommer att dyka upp.
Vi bestämmer ett klockslag, och på minuten ringer en annan någon - i det här fallet Eskil - upp och säger att nu är det två minuter kvar. Under tiden hör jag programmet i min lur.
Efter en och 40 kommer Eskil i luren igen och säger att om 20 sekunder är det din tur och då är det bara att vänta på att programledaren - i det här fallet Henrik - ska presentera mig, och så är jag i etern och får mina frågor.

Efter jag är klar kommer Eskil tillbaka och säger tack och hej, och sedan tillagar man - i det här fallet jag - lunch, bestående av pyttipanna.

Nu vet ni det.

Något annat ni kan få veta är att snöandet är tillbaka i förorten och att jag har ett kvällspass på mottagningen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag var så duktig. Bytte från Norrbottensradion till P3, drog på volymen lite, ungefär en kvart innan. Informerade att nu skulle vi lyssna på radio kvart över. JAG MISSADE ALLT!!!

Fan också. Går på hemsidan och lyssnar...

Åsa Hellberg sa...

haha, det var två minuter tror jag så det var lätt att missa:)

Kram Åsa