lördag 13 februari 2010

Det där med play back

är inte lätt... uppenbarligen.
Jag skulle så gärna vilja stanna i illusionen att sångerskan sjunger live, men det är alltför tydligt att så inte är fallet.
Visst är det meningen att vi ska tro att det sjungs på riktigt?

I OS i Peking var det en liten flicka som sjöng medan en annan mimade, den sjungande var visst för ful för att visas upp (?), hur det var i det här fallet kan jag inte säga.
Hon såg ut som en operasångerska - hur nu en sådan ser ut, jag känner bara Kia - men hon skulle lika gärna kunna vara en skådis.
Andas på rätt ställe kunde hon i alla fall inte.

För övrigt kan jag berätta att jag missade Sveriges intåg, som visst leddes av Foppa.
Jag tittade upp först vid Turkiet och då var det för sent.

4 kommentarer:

Marie S sa...

Nä, det är inte mycket som är på riktigt längre... mer än Kia och kollegor på Operan möjligen.. och en och annan skådis på någon sen...

Ha en härlig lördag Kram ♥

Marie S sa...

SCEN spelar dom på.. skådisar !

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Marie!

Mattias sa...

Jag missade också Sveriges intåg. Men jag vet redan hur Foppa ser ut, likaså den svenska flaggan, så jag sörjer inte så värst mycket.