söndag 14 februari 2010

Det är inte så att jag bojkottar

den här dagen, men jag gör ingenting för att fira den heller.
Det är en helt vanlig söndag hos Hellbergs i förorten.

Just nu fnular jag på hur jag ska ha det på min fönsterbräda.
Det är svårt som tusan att hitta växter som trivs i fönstret och med en emellanåt öppen balkongdörr.

Här kommer er uppgift för dagen:
1.Ge mig tips på fina gröna växter som inte dör av frisk luft.
2. Alternativ till fönsterbrädsdekoration om nu inte sådana växter står att finna.

Tack, vad snällt!

7 kommentarer:

Motvalls gubbe sa...

det var lite för knapphändiga uppgifter för att man ska kunna ge dig några förslag.
Är det ett fönster med gassande sol på sommaren? Har du balkongdörren öppen på vintern så att växterna fryser ihjäl? Den typen av uppgifter vore bra att ha.
Kanske vore det möjligt att sätta en liten skiva av något slag på fönsterbrädan som skydd mot det allra kallaste draget.
Fnula lite på det.

Åsa Hellberg sa...

Fönsterbrädan är bredvid balkongdörren så att utestänga den friska luften går tyvärr inte.

Finns det inga kallblodiga växter?

Anonym sa...

Alla blommor fryser om det är för kallt men hur vore det om du ställde lite flaskor (finns på ikea) med en tygbomma (typ smittblommor) i och lite ljus i olika storlekar och kanske färger eller nyanser?
Sanna

Sus sa...

...och jag letade boken i Skärholmen i går utan framgång. Men innan Grekland ska det hittas =)

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna:)

Sus; kommer i pocket på onsdag, då hoppas jag att den blir lätt att hitta:)

Mia sa...

Köpte härliga ljuslyktor på Indiska häromdan, runda i krackelerat glas
Fanns i flera olika färger, kan säkert vara fina även på en fönsterbräda
Mina står och gör sig fina på en hylla

Åsa Hellberg sa...

Mia; tack för tipset. I love ljuslyktor:)

Kram Åsa