måndag 8 februari 2010

I morgon

jobbar jag hemifrån eftersom balkongen, i alla fall räcket (?), ska besiktigas.

Hantverkare förstår inte riktigt det där med att en öppen ytterdörr inte fungerar så bra när man har en innekatt, alltså ser jag till att vara hemma sådana dagar för att agera dörr- och kattvakt.
Dessutom kan de tyvärr inte säga vilken tid de kommer, och då passar det ju alldeles utmärkt att jag träffar klienter andra dagar den här veckan.

En egenföretages lyx; att själv få bestämma sina arbetstider.

Vad har ni för er idag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

bråkat med en läkare. *grimas* Mindre kul. Annars äntligen fått tillbaka lite röst, så att jag kunde svara lillstumpan när hon pratade på. Sov gott! Lizzie

Anonym sa...

fast du kanske menade i morgon dag? Det har jag inte bestämt än. Tror bestämt att jag ska gå å hämta ut journaler på vårdcentralen och kolla vad som står, och om det stämmer eller få dom ändrade. (min rättighet enligt patientdatalagen tack och lov) :-) Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Man ska bråka med läkare som inte är bra.
Heja Lizzie!

Kram Åsa

Anonym sa...

tack Åsa. Känns inte bra idag heller, och har kollat upp en del saker via socialstyrelsen, som läkaren påstod felaktigt. Bara fundersam vad jag ska göra nu.. funderar på att skriva ett brev. Men då lär hon väl bli förolämpad. Om jag tar reda på fakta, som hon inte kan.. Hm.. sinnesrobönen på repeat, men det är inte alltid så lätt att veta vad man kan och inte kan förändra. Behöver adekvat hjälp, med fysiska saker. Men blir ju bara bortviftad. *FRUSTRERAD* TACK för pepping. Ska ta med mig den när jag fattar beslut om vad jag ska göra. Kram! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Bra Lizzie!

Anonym sa...

NU är jag nöjd med mig själv, och har gjort min del. På ett vettigt och ödmjukt sätt dessutom, utan att direkt kritisera läkaren. Författat ett brev, som blev vänligt med bestämt, och sakligt. Har rätt till den fysiska vård jag betalar skatt för. Basta. Nu får jag se vad som händer sedan. :-) /Lizzie