lördag 13 februari 2010

Upp tidigt

och inte en gnutta OS på Tv.
Det var invigning 03.00 i natt, är det för mycket begärt att Svt repriserar det kl åtta (när jag är vaken)?
Nåväl, när jag bläddrar vidare i mitt kanalutbud hittar jag faktiskt spektaklet på Eurosport - så nu vet ni vad jag ska göra i tre timmar framåt.

Jag har väldigt gamla bekanta som är just från Vancouver och Whistler mountain, och tänkte att jag kanske skulle kunna få syn på någon av dem i publiken.
Nu var det 25 år sedan vi sågs, men om de inte har rakat av mustascherna så kanske?
På den tiden åkte de speed skiing. Den som vinner den sporten kör fortast ner för en backe under en given sträcka.

Världsrekordet ligger på 251 km/t.
Själv har jag kört i 100, det räckte gott och väl.














2 kommentarer:

Mattias sa...

Jag känner inte så speciellt mycket för OS i år faktiskt. Jag kommer nog bara att kolla på någon sporadisk hockeymatch - om den går på rätt tid.

Åsa Hellberg sa...

Då lär du nog missa en hel del, det blir ju helt tokigt för oss med tiderna i Canada.