söndag 28 februari 2010

Femmil

och hockeyfinal, sedan är OS slut för denna gång.
Hockeyn är helt ointressant när Sverige är utslaget, däremot kommer jag att följa femmilen... så länge vi är med i matchen vill säga.
Mitt sportintresse håller bara i sig om jag har någon/något att hålla på. Enda undantaget är konståkning som jag gärna ser ändå, men då bara de individuella tävlingarna. Par- och isdans är urtrist.
Jag behöver kvadruplar och trippel salchow för att vakna till men tyvärr har det varit dåligt med sändningar av just detta under OS, i alla fall på min TV.

Medaljen till årets överraskning delar jag härmed ut till grenen Ski cross.
Det höll mig vaken alltför länge härom natten.
Tjohej vad det gick i kurvor och hopp.

Tja, det var väl det.
OS 2010.

Nu ska jag se reprisen av André Myhrers bronsåk.
Ps, är han inte väldigt lik Peter Jöback?

Inga kommentarer: