onsdag 10 februari 2010

Frölunda




I det här huset bodde min mamma när jag var liten, och bilden tog jag när jag åkte tillbaka på en minnesresa för några år sedan. Huset var lätt att känna igen, men i övrigt var mina minnesbilder annorlunda. Det kanske blir så efter 35 år.

Torget nedanför symboliserar mitt dåliga minne. Jag såg det som blomstrande och oerhört stort.
Var jag fick det i från kan man ju undra.
Då hette det butiken framför fontänen Allthallen, nu verkar det mer heta "Lilla Liedl på hörnet".






Eftersom hon och jag precis pratade om det är de här bilderna till henne.

6 kommentarer:

Ms NN sa...

Bodde inte du där också?

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag bodde hos min mormor och morfar.

faith sa...

Jag gjorde en liknande minnesturne för ett par år sedan. Dokumenterade mina barndomsminnen på bild. Och det var lite underligt hur perspektiven förändrats. Det som jag med ett barns ögon uppfattade som till exempel den storaa skogen, med vuxna ögon var det en liten dunge. Det kan vara bra att komma ihåg att vår syn på världen förändras med stigande ålder.

Åsa Hellberg sa...

Ja den gör ju det:)

kram Åsa

Agneta sa...

Känner igen allting där!

Åsa Hellberg sa...

Agneta, gör du?
Haha, vad kul:)