tisdag 21 september 2010

Alla ska till bokmässan utom jag.

Nu är inte det ett dugg orättvist eftersom jag fick vara där förra året och inte har något nytt att presentera i år.

Däremot är jag avundsjuk.
Ni kommer att få det hur trevligt som helst, vare sig ni är där för att göra ett jobb eller som mässbesökare.
Vid den här tiden förra året var jag på en av de sista utbildningsdagarna och mina kollegor fick coacha mig i att känna stolthet och mod inför att jag skulle presentera min bok, för det var inte helt enkelt då. Jag var rädd, sårbar och osäker på om det var världens bästa idé att släppa en bok som "Casanovas Kvinna".

Så här ett år senare tycker jag att det var en lysande idé, och i år hade jag nog kunnat njuta av mässan på ett helt annat sätt och med många nya vänner hade det dessutom varit mindre ensamt.

Nästa år.
Då jäklars.

4 kommentarer: