lördag 18 september 2010

Lördag, och jag antar att ni är på en massa partyn

och äter snittar, dricker champange och tar en svängom på dansgolvet i era fina kläder och nya skor.
Själv är jag inte på en enda fest och jag kan ärligt säga att jag heller inte har blivit inbjuden till någon.
Det är synd och skam, eftersom jag kan vara ett riktigt trevligt sällskap.

Just idag hade jag varit kalasklar med vaken blick vid lunch och i perfekt form fram till fem då jag somnade som en stock i min soffa...

10 kommentarer:

Shamrock sa...

Sitter i soffan och ser på film

Kia sa...

Nej, inget glammigt partaj här inte. Här har det hasats runt i mysbyxor hela dagen och jag är glad att jag fick ihop till en helt ok middag. Jag tror förresten att den som tyckte den var godast var jag själv... de andra i familjen är inte så förtjusta i dinkel...
Nu funderar jag på hur jag ska få i kaninen hans medicin, ute, i mörkret.

Fru Venus sa...

Bjuden nånstans? Jag?? Never... soffan och din bok :-) är det som gäller nu!

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; det är rätta takter!

Kia; kan han inte få komma in om han är sjuk?

Fru Venus; bra, rör dig inte en meter:)

Kia sa...

Hm, njae, det han har är smittbart även för människor. Antingen har han en typ av kvalster eller så är det svamp, och båda kan vi få. Jag måste byta tröja varje gång jag har haft med honom att göra. Men nu har han fått sin dagsdos och jag har bytt tröja.

Hannah sa...

Själv har jag och sambon varit ner och ätit krabba hos hennes föräldrar. Det var första gången för mig (att äta krabba alltså). Klorna var goda men innehållet i skölden var ingen hit. Men guud vad mätt jag blev.

/Hannah

Anneli Stålberg sa...

10-årsfest! Dottern är lycklig :)

Anonym sa...

Nej tack gode gud för det, jag sitter hemma i min sköna morgonrock och skriver. Inga planer alls. Jo en sak, utemöblerna ska bäras in i garaget för att där bli ompysslade av Jämmersnok innan de sover för den här säsongen.

Pennelina sa...

Bjuden? Nej, jag gjorde sushi åt mig och gubben :-D

Lugn hemmakväll, alltså!

Kramar :o)

Åsa Hellberg sa...

Kia; stackarn, Hoppas medicinen funkar då!

Hannah; bra sambo (eller kanske bra föräldrar:), som bjuder på västkustmat!

Anneli; det förstår jag!

Trolligt; det är dags nu (för både en bok från dig och undanställande av utemöbler:)

Pennelina; å, sushi är gott!