fredag 17 september 2010

Det är nästan

som forna tiders vabb när sonen kommer hem lite ynklig (kan också bara vara trötthet) och jag kan pyssla om.
De senaste åren har det faktiskt varit så vid varje sjuktillfälle, eftersom jag tog ett långt sabbatsår och ägnade mig åt mig själv och därmed också honom, och de senaste åren har jobbat mer eller mindre på hemmaplan.

Själv blev jag duttad med när jag var sjuk som barn och uppskattade det enormt. Både mormor och mamma var superbra på det och jag gör precis som de gjorde; gulligullar och tar hand om till offret fräser till för att han är frisk. Örontermometrar, alvedon och isglassar försvinner därmed som om de aldrig har varit aktuella.

Medan han sover tar jag emot dagens sista klient, sedan stänger Hellberg Coaching för den här veckan.
Det är fredag!

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker att man ska dutta med sjuka barn.
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Absolut. Och sjuka mammor!:)