tisdag 14 september 2010

Tillbaka i storstan

efter 33 timmars bortavaro.



Till biblioteket i Fjällbacka hade en tjugondel av befolkningen tagit sig, och det var visst rekord med över 50 personer i publiken.
Den stolta rekordhållaren såg både välbekanta och nya ansikten i publiken.

Det här ansiktet var bekant.
Min första fröken, som jag hade i första och andra klass för exakt 40 år sedan, Kerstin.





Efter föreläsningen bjöd mamma på räkor och trevligt sällskap innan jag slocknade vid elva-tiden, rätt utpumpad trots adrenalinpåslaget under föreläsningen.

Jag lämande mitt älskade Bohuslän halv nio, och för er som undrar kan jag berätta att det regnade, precis som det också gjorde i Västergötland, Närke, Västmanland och Sörmland.
Det hindrade dock inte den här båten som var ute på strapatser på Göta Kanal (ni ser masten).


Nu tror jag faktiskt att jag ska ta en tupplur, sen ska jag uppdatera mig på vad som har hänt i bloggvärlden.
33 timmar är en lång frånvaro från den.

13 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Vad kul att det gick så bra :D

Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Ah, har du passerat mig, minsann.

Kul att föreläsningen gick bra!

Johanna sa...

33rimmar utan bloggen är mycket.

skönt föreläsningen gick bra och få träffa sin fröken=)

Mandelblom & Tassavtryck sa...

Skulle vara roligt att få gå på någon av dina föreläsningar. Ska du kanske till bokmässan? Jag har lite funderingar på att åka dit i år... :)

Maj Korner sa...

Och Åsa, du har tagit en bild där hela motivet är med! Bra jobbat!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; det var så roligt och kasnke speciellt att min mamma kunde komma eftersom det var "hemma".

Nilla; var bor du?

Johanna; jag VET:)

Mandelblom; jag föreläser i Sthlm 18 okt om du bor här?

Maj; visst är jag bra:)

Pernilla sa...

Åh vad roligt att det var så välbesökt! GRATTIS!

Åsa Hellberg sa...

Ja, tänk att det kom så många. Jättekul.

Sus sa...

Underbart att du gjorde succé! Men det är ju klart att du gjorde.

Agneta sa...

Kul att det gick så bra. Och grattis till rekordet!

Åsa Hellberg sa...

Om jag gjorde succe eller om det gick bra får andra bedömma, men roligt var det... trots det minst sagt allvarliga ämnet:)

Agneta sa...

Kul att du lyckades också på hemmaplan, men vad annars? Solklart!

Åsa Hellberg sa...

Tack Agneta:)