söndag 19 september 2010

Award från Malin

en norrländsk skrivkollega som i dagarna har tillträtt sin nya rektorstjänst efter att ha hängt av sig prästkappan för några år sedan.
Ni hittar henne här.

Tyvärr plockar jag inte ut några bloggar som jag skickar vidare till, däremot kan jag bidra med ytterligare sju saker ni inte visste om mig.

  1. Jag tog studenten och körkort samma dag (1980).
  2. I Strömstad, där jag lärde mig köra, fanns (finns?) varken rondeller, rödljus eller motorväg, däremot en hel del galna norrmän att vara uppmärksam på.
  3. Mitt första konferencieruppdag var inför en fullsatt idrottshall när musikskolan hade årlig konsert, tror att jag var tio ungefär.
  4. Det sista för en modeshow i Sälen när jag var 24 och rätt frän.
  5. Jag har ett stycke hårstrå som växer sig grotesklångt på mitt ena öra (berättar jag verkligen det här?)
  6. Pincetten är ett favoritverktyg.
  7. Jag opererade bort min livmoder för snart sex år sedan eftersom jag hade ett gigantiskt myom och hemska blödningar varje månad.

Tusen tack, snälla Malin.

7 kommentarer:

Pennelina sa...

Skulle ha opererat mig också av samma anledning, men kan inte pga min sjukdom... så jag får bara blöda iväg och fylla på med järn i blodet med jämna mellanrum - samt vänta på klimakteriet ;-)

Kramisar!

Åsa Hellberg sa...

Kan du inte äta blodstoppande heller?

Pennelina sa...

Nej, inga hormoner eller liknande heller... moment 22...

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Jag åt inge hormoner utan tabletter som stoppade blödningarna, de finns receptfria och i starkare dos.

Pennelina sa...

Funkar inte. De mixtrar med blodet och gör att jag får anfall... :-(

Har prövat dem. Behöver ta så lite för att minska blödningen, så det hade varit perfekt!

Har verkligen prövat allt som jag vet, som folk tipsat om och som läkarna kunna erbjuda...

Kramar :-D

Åsa Hellberg sa...

Fasiken vad jobbigt! Då hoppas jag att du kommer in i klimakteriet snart, sagt i välmening men det förstår du hoppas jag:)

Pennelina sa...

Jag också, men med min släkthistoria verkar det dröja länge...

Kramar från mig :-D