onsdag 29 september 2010

I brevlådan idag

har jag fått en kallelse till Bröstmottagningen igen. Så här står det:
"Vid granskning av dina bilder har vi funnit att undersökningen bör kompetteras med ytterligare bilder".
Och "besöket kan ta upp till tre timmar."

Jag visste ju att jag skulle kallas tillbaka eftersom man såg min klump på mammografin.
Om knappt två veckor ska jag dit, vilket väl får anses som snabbt ändå.

När jag tänker på det kan jag känna mig lite orolig, men ni vet ju vid det här laget hur jag gör; jag tänker helt enkelt på något helt annat! :)

En del av er kanske tycker att jag blir alltför privat i min blogg, och att en sådan sak som bröstklumpar inte bör dryftas i bloggform när man har valt att visa namn och ansikte.
Att jag gör det är för att det inte är sårbart för mig, inte ens om det inte är bara en cysta som sköterskan trodde.
Tvärtom får jag massor med bra feedback från er som har varit med om samma sak.

När det gäller temat i Casanovas Kvinna är det annorlunda.
I bloggen pratar jag bara om det i dåtid eftersom min (och andras) nutid är privat.

Ungefär så.

10 kommentarer:

Mia sa...

Då håller jag tummen för att det är något enkelt och övergående... din klump ! :)
Kram..

Åsa Hellberg sa...

Tack Mia!:)

Cattis sa...

Feedbacken är viktig så gör det som känns rätt för dig. Tänker på dig och håller tummarna för dig när jag är iväg.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Hej Cattis, ja det är den.
Vad kul att du åker snart!

Agneta sa...

Du är så cool! Det önskar jag att jag var också. Jag kan nästan leta saker att oroa mig för. Urjobbigt. Och så pajar magen titt som tätt på mig också...

faith sa...

Vi väljer väl själva det vi vill skriva. Och hur mycket du utelämnar av dig är liksom upp till dig. Och jag håller med dig om att andra inte ska utelämnas även om jag är anonym. Försöker alltid själv tänka på det. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra med "klumpen". Har precis idag fått en kallelse till mammografi. En sådan där rutinundersökning som vi får efter en viss ålder.
Varma kramar till dig!

Kia sa...

Der är ju jättebra att du skriver om det!! Det är bara att kolla statistiken över bröstcancer (ett ord man inte gärna vill tänka på när det finns klumpar i bopparna) så fattar man hur många kvinnor som tänker, funderar och känner sig ensamma om tankar och funderingar. Allt blir lättare om man kan dela det eller tex läser om andra som är med om samma sak.
Du ska veta att jag håller tummarna om mitt hjärta för att det "inte är något" med din knöl. F-n och hans moster ska veta att ovetskapen är värst. Men jag tycker att två veckor verkar vara en mycket lång tid.

Åsa Hellberg sa...

Stort & Smått; just det är medfött tror jag...

Faith; det här var också en kallelse, och precis i rättan tid eftersom jag bara har känt av knaset en månad eller två.

Åsa Hellberg sa...

Tack Kia. Med tanke på att jag fick en ny tid med vändande post (var där i måndags) så är nog två veckor okej.

Kaxig Qvinna sa...

Min läkare sa när de hittade min knöl för 8 års sedan, Har du gått igenom ngt stort och jobbigt i ditt liv?? Ja, jag skiljer mig.. Ok då förstår jag säger hon.. Många kvinnor får helt ofarliga Klumpar i brösten vid stora förändringar, jobbiga situationer i sina liv.. enligt den läkaren.. SÅ jag hoppas och tror att detta kan var samma sak... en helt ofarlig klump som bara ska bort. KRAM