torsdag 30 september 2010

Coach2coach

kommer att skicka på mig och alla andra som ska assistera nästa vecka, en orangefärgad tenniströja.
Det är bra för då syns vi i en grupp på femtio deltagare.
Det är inte bra för jag har inga kläder att ha till.
Jo, jeans, men eftersom jag själv har varit på kurs i lokalen så vet jag att någon högre värme inte är att räkna med, alltså behöver jag någon form av kofta som jag inte har. I alla fall ingen som passar ihop med en orange tenniströja.
Just den typen av tröjor återfinns inte i min garderob.
Däremot har jag miljoner rundringade, tajta T-shirts - vita och svarta - och koftor som passar just sådana alldeles utmärkt; men vad sjutton gör man med coach2coach-varianten?

Det är skönt med helt oviktiga bekymmer emellanåt.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hur tänker folk där? Orange är en färg som ytterst få passar i (sällan nordiska kvinnor) och som du säger, vad passar till? Hoppas du löser det :-)

Åsa Hellberg sa...

De är så förbaskat kloka i överigt, så att jag förlåter dem den dåliga klädsmaken gällande assistentkläder:)

Malin Persson Giolito sa...

Det är verkligen synd om dig. Verkligen.

Åsa Hellberg sa...

Malin, kom med kofttips istället för tillbakakakor.

Kia sa...

Svarta byxor och svart kofta eller vita byxor och vit kofta kanske kan vara nåt, då blir det orange riktigt piffigt

Agneta sa...

Svart funkar alltid. Alltid!

Åsa Hellberg sa...

I morgon slipper jag den, hurra!