onsdag 8 september 2010

Jag är fortfarande svårt...

förkyld (hallå!), men tänker trots detta promenera till centrum eftersom dagens pannbiffar behöver sin lingonsylt.

Sonen är på väg till stan för att ställa politikerna mot väggen; det är skolval på gång och på fredag kommer ungdomspartierna till skolan varvid han vill vara förberedd med geniala frågor.
När han frågar mig om min åsikt märker jag hur gärna jag vill påverka honom med den, alltså är det smart att istället gå på folket i valstugorna.

I mitt första hem fnös mormor och morfar åt "högern" och åt de som inte var "som vanligt folk". I mitt andra, på bondgården, var det kanske inte så mycket fnys; det var dock självklart med en röst på centern.

Hur jag röstar kommer ni aldrig att få veta, bara att jag självklart kommer att göra det.
Det ska bli oerhört spännande att höra vad sonen kommer fram till efter dagens stadsutflykt.

Aj, aj, mitt huvud (!)

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Krya på dig!

Åsa Hellberg sa...

Tack Anneli, nu känns det genast mycket bättre:)!

Unknown sa...

Klart man måste ha lingonsylt till pannbiff. Gott. Ja, det gäller att inte påverka sina barn...lite svårt är det...

Åsa Hellberg sa...

Anna, jag är bara benhård när det gäller de främlingsfientliga, det är inte en människosyn som accepteras i den här lilla familjen:)

Anonym sa...

Hellre lingonsylt än politik... ;)

Är lite trött på alla politiker, debatter och smutskastning just nu.

HOUSE of ADELA sa...

Såklart man ska rösta!;) pannbiff är gott...här förbrukar unge herr tonåring ca en burk lingonsylt i veckan..hmm...=)
Krya på dig!
Kram från en också dunderförkyld Adela

Åsa Hellberg sa...

Anna; ja håller med dig!

Adéla, tack och tack det samma:)