fredag 10 september 2010

Jag har tittat på mig själv

på 4;ans Nyhetsmorgon.
Ja, det kanske är fjantigt men det struntar jag i, jag är snart 50 och får vara hur fjantig jag vill.

Nu var det inte det jag tänkte prata om, utan nervositet.
Jag har nog haft en bild av att jag - när jag är nervös - går upp i tempo och tonläge och får en extra pipig stämma; men det är faktiskt precis tvärtom.

Vid ett tillfälle, som jag inte ens vet varför jag blev nervös för, drogs tempot ned så till den milda grad att jag, med basröst, sa... ett... ord... bara... ibland.
För nervös är alltså inte särskilt bra för mig.
Laddad är bäst.

Just nu ligger jag på laddning, jag ska ju till Fjällbacka och föreläsa på måndag.
Förkylningen tänker jag inte ta med mig dit.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ladda på och lycka till i Fjällbacka!! Kan inte hålla mig från bloggen trots att jag är på arbetet...måste in och kolla och kommentera. Ha en bra helg och få ut förkylningen.

Agneta sa...

Finns det något klipp på tv4? Skulle vara roligt att se.

nillas liv på pinnen sa...

Va? Har du varit på TV igen? Eller är det ett gammalt klipp du tittat på?

Åsa Hellberg sa...

Anna; tack!

Stort & smått; ligger där nu.

Nilla; gammalt.