söndag 19 september 2010

Jag är redo.

Och lätt nervös.
Jag vet inte varför men det känns som om det här kommer att bli ruskigt spännande.

På tv 4 reser man land och rike runt och kollar läget.
Just nu intervjuar man helt fel personer i Överkalix, det vore väl ändå rimligt att mikrofonen en lite stund gavs till Liz så att hon kunde få marknadsföra sina böcker? Istället får vi träffa Brigitta som berätta om kommunen som är rödare än röd.

I Tanum (som inkluderar Bullaren, Tanumshede, Rabbalshede, Lur, Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund ner till Gerlesborg) är man gröna som i Centern, men dit har fyran inte tagit sig.
Istället har man valt att ta in kusin Christian Hellberg hela förmiddagen i morgon då valresultatet ska firas med god mat i studion.

Heja Sverige.
Idag får vi välja!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Man kan säga att jag öppnade vallokalen i morse. Första gången på länge som jag är först med något.
Känns oerhört högtidligt att få gå och rösta!

Åsa Hellberg sa...

Visst gör det det?

Liz Wennberg sa...

Gissa varför jag håller mig borta från vallokalen ett tag. Vill inte ha en mikrofon under snoken. Men jag är på väg dit snart. Det är urtvättade mjukisar och en döskalletröja ni ska hålla utkik efter (ifall fyran är kvar...).

Tove Kungsholmen sa...

Det är otroligt spännande! Jag gör en sista research nu då jag inte har kunnat bestämma mig i kommunalvalet.

Åsa Hellberg sa...

Liz; jag tror att du hade gjort avtryck!

Toves; ja, det är tre val, det är lätt att glömma i den här hysterin:)