torsdag 4 oktober 2012

Jag mår illa av bilden

på Kungen, hans fru och deras manliga vänner.
Inte så mycket på grund av dem, som av att Camilla Henemark ligger på ett bord och utmålas som en prostituerad som alla kan ta för sig av.
Den är vidrig och jag vet inte vad konstnären vill säga med sin satir för skrattar gör jag inte.

"Konstnären Elisabeth Ohlson Wallin kallar sitt konstverk för satir.
Jag håller på med en satirutställning och det här är satir. Det är viktigt med satirbilder. Det är ett sätt att med humor blandat med allvar visa allvarliga företeelser i samhället, har hon tidigare sagt till Aftonbladet."

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, humorn vet jag inte vad den består i, och jag håller med dig, bilden är inte speciellt underhållande och fullständigt onödig. Men frk Ohlson vill nog kanske få uppmärksamhet och det får hon ju!
Kram

Fru Venus sa...

Så jäkla löjlig bild att jag önskar att alla kunde låtsas att den inte fanns, skulle vara rätt åt frk Ohlson.

Anonym sa...

Jag kan inte se satiren - hon har använt sin sk tryckfrihet till att ge sig själv rätten att förnedra alla på bilden.
Sanna

Robert W sa...

Satir är en konstart. Tyvärr finns det vissa som tror att det blir satir bara man är plump.