måndag 17 februari 2014

Dagens boknytt. En första recension finns i månadens M-magasin:

"Mars, du glåmighetens månad, där kinder lyser havregrynsgrå,
jag besvärjer dig med rougeborste och feelgood i min läsarvrå!
Där myser jag med 70-åriga Elsa, som tröttnat på ensamheten
och förföljer folk på Arlanda för att låtsas ha ett resesällskap. Där
läser jag om Isabella, före detta filmstjärna med ansikte som en
sommardag. Dessa salta kvinnors liv flätas samman av Åsa
Hellberg i hennes sockersöta mappieroman. En liten värld heter

boken som får mig att mjukna som nariga läppar under ett cerat."

Jättekul!

Och vill man läsa en intervju (Mamma kanske?) kan man köpa Tara.

Det var väl det.
Inga tv-tips idag. 
Jag kanske återkommer om det senare.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Nu vill jag inte vänta längre. Det är ju en perfekt bok att ha med sig på resan (men den kommer ut några dagar för sent)

Shamrock sa...

Men jag får hålla mig till jag kommer hem.

Simona sa...

Woop wopp!

Ebba Range sa...

Kan inte bli annat än tre M M M - här!

mammaxtre sa...

Som jag ser fram emot att låsa denna bok! Ha en fin tisdag!

Åsa Hellberg sa...

Tack, hurra!