söndag 23 februari 2014

I den här familjen (alltså Nissegrenen av den)

är jag ensam om att gilla sport.
(Andra vintrar har jag längtat efter att åka både skridskor och utförsskidor, men inte i år eftersom jag har tagit vår, däremot är det ju kul att se på OS.)
Alltså satte jag mig ensam i tevesoffan med mitt kaffe när femmilen började. Och passade jag på att boka en besiktningstid. Nästa lördag är det körförbud på Forden, så det är hög tid att kolla henne.

Det gick inte så bra för svenskarna idag, men det gör ingenting, i eftermiddag tar vi guld i hockeyn.
Den matchen ser jag hemma i Farsta med den som i jämförelse med söderfamiljen är en sportdåre.
Då blir det högljutt kan jag lova.

Nu frukost.
Tre ägg skramlade i en klick smör.
Mm, vad gott (och rätt tjatigt efter en vecka. Bara tre kvar...)


4 kommentarer:

Agneta sa...

Som jag hoppades att Södergren skulle få medalj idag! Vilket lopp han gjorde!
Hockeyn ska jag också se, sen ska jag ta tag i mig själv och mitt liv och fokusera på att redigera färdigt.

Åsa Hellberg sa...

Kämpa!!

Guldkorn by Elin sa...

Men förstå detta .... jag missar hockeyn! Är det inte misär vet jag inte vad det är. Men det blir guld. För att det måste.
Förstår att jag missat så himla mycket när jag är inne och läser dina inlägg Åsa. Försöker komma ikapp lite pö om pö. Ha en underbar söndag! Kram

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Elin!