lördag 22 februari 2014

Idag är det en vecka sedan vi kom hem från Gran Canaria,

och i morse när jag såg mig i spegeln var den vanliga bleka Åsa tillbaka.
Nu tänker jag bättra på den tills solen ute ger lite färg, för å vad jag känner mig piggare med fräknar på näsan.
Och så ska jag färga mina ögonbryn. Det ger också ett enkelt ansiktslyft.
För yes, I am fåfäng.
Väry, dessutom. Otroligt självmedveten och ofantligt självkritisk.

Jag har däremot inte något särskilt stort behov av bekräftelse, så jag diskuterar oftast det där med mig själv. Utom vikten, en kamp (verkligen överdrivet, jag vet, men det är så det understundom känns) som jag ju gärna pratar om här.
Jag var all time high när jag kom hem från semestern, men tack vare den snabba omläggningen till 100% lchf minus mejeriprodukter, så pekar vågen nedåt igen.
Cathrine Schuck utlovar 5 minuskilon om man följer hennes program i Tara, så nu gör jag det och vet vem jag ska prata med om det inte funkar.

Har promenerat i 25 minuter och nu blir det skidor, tavlor och rensning.
Vad gör ni idag?

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Jag har varit på långpromenad, det jag rensat ut var jag och lämnade i miljöhuset. Inte skrivet något utom lite på bloggen.

Åsa Hellberg sa...

Underbart väder. Underbart!