fredag 7 februari 2014

Fram till 5:e mars

googlar jag Sonjas på holländska.
Här en finfin recension, i alla fall om man låter Google översätta.
Dankje!

Annars vaknade jag klockan sju. Hade ställt klockan eftersom det är bra om jag är väldigt trött, typ direkt efter "På spåret."
Forden och Jag ska hämta Nisse tio i tre i natt, och några timmars sömn vore fint

För första gången någonsin känns det som om jag kan släppa lite på fullständig kontroll, Nisse överlåter nämligen ingenting på mig utan tar egna initiativ; kollar parkering, kläder, biljetter.
Igår föreslog han att vi skulle åka tio minuter tidigare. Bara det får mig att rysa av välbehag.

Idag är årets kock-tävlingen, och Nisses svåger Richard (som vann 1991) intervjuades nyss på fyran. Han (och hela Nisses syster familj) känner förstås min kusin Christian (som de kallar honom för Sillen, det gör de flesta som känner honom) eftersom han också har vunnit (2001).
25 vinnare genom åren och två av dem finns alltså i vår gemensamma familj.
Håll med om att det är lite coolt.

Det har dock inte påverkat mig ett enda dugg. Jag kryddar fortfarande precis allt med vitpeppar och pepparmix.




1 kommentar:

Fru Venus sa...

Tvillingsystrar igår var väldigt bra och rörande - underbart filmat!
Njut av N och hans planerande och av er resa! :-)