söndag 2 februari 2014

Så fort jag kommer hem

sätter jag på mig min fluffiga morgonrock.
Stackars mina sambos, men det kan inte hjälpas;  kärleken till fluffet är för stort. Alltså står jag rosa och grann vid spisen om en timma.
Hellbergs köttfärssås. Den är grym. Här är receptet för dig som missade det senast:

Jag använder två stekkärl, jag vet inte varför men så är det i alla fall.
Ett gäng champinjoner, en stor gul lök, köttfärs - den mängd du behöver, minst 3 dl grädde, ketchup, tre olikfärgade paprikor.

Stek lök och svamp.
Stek samtidigt köttfärsen i en gryta. Krydda med det du gillar. Jag gillar vitpeppar och pepparmix.
Häll över lök/svampmixet i grytan. Sänk värmen rejält.
Blanda vispgrädde med en dl ketchup. Häll över i grytan (rör ordentligt, men det fattar säkert du som är bättre på matlagning än jag.)
Hacka paprikan, själv gillar jag när det är rätt stora bitar, och skeppa ned i såsen.
Rör om, låt koka ett par minuter.
Klart.

Servera med pasta till dem som vill ha det, jag vill ha min tillsammans med broccoli.

Ikväll ser ni Pappa på burk. Fyran 21.00. Okej?

Inga kommentarer: