tisdag 25 februari 2014

Och så landade jag på en sida där jag måste

tänka.
Hur känner de varandra?
Jag har en version som inte är hundra, och behöver tänka nytt.

Medan det maler och maler och maler åker jag till posten och hämtar böcker som är färdigtänkta.
Och handlar kattmat. Kanske lite människomat också.
Det enda jag kommer på att äta till lunch är makrill och nu är mina burkar slut.
Men jag har tappat mer än två kilon sedan jag kom hem från semestern, och istället för att fira det med att äta en glass så tänker jag fortsätta med det som verkar funka.
Makrill är grymt.
Och västkustskt (säg det högt.)

Det finns ingen mat som går upp emot mammas nystekta makrill med stuvad spenat.
Ingen.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha - västkustskt, det går ju inte att säga.Inte jag i alla fall. Västkuskt. Ser fram emot nya boken! ///Maria

Åsa Hellberg sa...

Vilken Maria? Jag tycker om många Marior. Så många att jag har döpt en karaktär i NÄSTA bok till det. Hurra! :)

Ebba Range sa...

Jag gillar sardiner bättre än makrill ... vågar jag påstå, om än lite tyst.
Dessutom är jag supernyfiken på din nya lchf-diet - hämtad från Tara har jag förstått ... men hur får jag tag på den?