lördag 1 februari 2014

Mina fina sonjor

ligger båda på pockettopplistan idag.
De gör det ibland, oftast i en dag eller två, sedan är en av dem slutsåld.
Vi får väl se vad som händer den här gången.
Listtajmingen brukar tyvärr vara usel, särskilt för Sonjas hemlighet som faktiskt förtjänar att finnas på lager ett tag nu. Få pocketar har blivit så misshandlade som den.

Det var morgonens bokläge.
Jag vågar inte ens tänka på hur mycket jag ska hålla koll på när den nya kommer.
Den kommer att finnas på så många fler platser än mina tidigare böcker att jag tror att jag måste ge upp att ha total kontroll. 
Vi får se hur det går med det.

Annars börjar det hända lite kul framöver.
På måndag ska jag fotas till Metro, där en artikel kommer i början av mars.
I nästa nummer av Tara finns en intervju med mig om mina böcker.
8 mars är det jippo i Farsta centrum (återkommer om det).
18 mars ska jag, tillsammans med Catharina Ingelman-Sundberg, en av Sveriges bäst säljande författare just nu, till Eksjö och deras utmärkta bokhandel
23-34 mars är det författarkryssning.
27 mars har min agent bjudit in mig på middag med min tyska förläggare.

Däremellan ska jag åka bort en vecka och jag ska redigera Sara.
Jag tror att det blir en helt underbar vår!

4 kommentarer:

Kati sa...

GraTTIS till listplaceringen! :) förstår att det måste vara frustrerande när böckerna tar slut halva tiden. Även fast det iofs betyder att folk köper dem. De borde inte behöva ta slut.

Ebba Range sa...

Ingen mars-semester alltså! Kör på Åsa!

Annika Estassy sa...

Jag tror också att det blir en underbar vår. Hurra för listplaceringen!

Anonym sa...

Låter verkligen som att det blir en underbar vår. Ser fram emot att få veta mer om det så småningom. Själv har jag precis slagit igen boken Sonjas hemlighet. (Ja, har nämnt det på en annan blogg att det kan gå långt mellan inköpstillfälle och läsning). Toppen fortsättning på en redan så bra första bok om Sonja! Gladare än gladast blev jag för omnämnandet i slutet av boken. Det är JAG som ska tacka! Jättevarmt lycka till med ditt fortsatta skrivande! Ju mer du skriver desto fler bra böcker får en annan läsa :-)